• Lootboblin@lemmy.world
    link
    fedilink
    suomi
    arrow-up
    0
    ·
    1 year ago

    Crew (2014) ei ole ainut minkä Ubi tuhosi. Jopa single player peli Toy Soldiers War Chest (2015) ei enää toimi ollenkaan konsoleilla edes offline modessa. Ubi on ansaitusti ansainnut huonon maineensa. Crew 2 (2018) kuulemma saa jossain vaiheessa offline moden, mutta veikkaan että se tulee olemaan raakile, jossa kierrossa muutama hassu kisa.

    • cog@sopuli.xyzOP
      link
      fedilink
      suomi
      arrow-up
      0
      ·
      1 year ago

      Toivotaan että tää kansalaisaloite menee läpi ja saadaan ubin kaltaiset pelifirmat kuriin.

      • Lootboblin@lemmy.world
        link
        fedilink
        suomi
        arrow-up
        0
        ·
        1 year ago

        Nyt pelifirmoja edustava taho on ”hyökännyt” tätä aloitetta vastaan. Ne pelkää jo siellä.

        • cog@sopuli.xyzOP
          link
          fedilink
          suomi
          arrow-up
          0
          ·
          1 year ago

          Jep! Ja niikuin joku kiteytti aikaisemmin aika hyvin täällä lemmyssä:

          “we’re gamers, if we see enemies, we know we’re going in the right direction.”

  • Vipsu@lemmy.world
    link
    fedilink
    suomi
    arrow-up
    0
    ·
    1 year ago

    Oma vähimmäistoiveeni on tämän suhteen se, että harrastelijat yms. saisivat ihan lain nimissä vapauden korjata näitä pelejä vaikka toteuttamalla oman palvelinratkaisun tai offline-fixin näille peleille. Tietysti tämän vapauden pitäisi sisältää myös oikeus jakaa näitä korjauksia julkisesti.

    Menisi mielestäni aika hyvin yhteen Euroopan ns. right-to-repair direktiivin kanssa.